Copenhagen Trip - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Rolf Drenthe - WaarBenJij.nu Copenhagen Trip - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Rolf Drenthe - WaarBenJij.nu

Copenhagen Trip

Door: Rolf Drenthe

Blijf op de hoogte en volg Rolf

15 April 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Copenhagen trip za 15/zo 16 maart
Op zaterdag 15 maart vertrokken we met de bus om 08:00 richting Copenhagen. Tijdens deze eerste dag zijn we zowel naar Frederiksborg en Kronborg geweest, dit zijn beide kastelen (slots). Frederiksborg was een erg mooi kasteel van binnen, maar het is altijd jammer dat dit soort dingen gerenoveerd zijn zodat het op een museum lijkt. Kronborg zijn we alleen in de kelder geweest, dit was echter niet heel erg interessant, weinig te zien en in mijn opinie niet aan te raden.
Bij Kronborg zijn we ook nog met een kleine groep de Baltic sea in gedoken, wat behoorlijk fris was.

Na dit kasteel zijn we met de bus naar de hostel gereden. (Generator hostel in Copenhagen), bij aankomst snel onder de douche aangezien we de mensen afschrikte met onze heerlijke geur van de Baltic Sea. Vroeg op de avond gingen we met een kleine groep even door Copenhagen heen lopen (centrum). Na dit zijn we naar een Buffet gegaan bij het restaurant Ankara. Hier was genoeg te eten, alleen het nadeel was niet alles werd bijgevuld. Dus een sommige dingen konden we niet eten. Er was aan het einde van de avond wanneer ik nog steeds aan het eten was een buikdanseres, ze bedierf echter mijn eetlust een beetje, dat mag het restaurant volgende keer wel skippen.

In de avond/nacht hadden we een “feest” of eerder gezegd gingen we naar een bar, waar we eerst te horen kregen dat shots 5 kronen waren. Wat bleek alleen het goedkoopste van het goedkoopste van 5 kronen, over de smaak viel niet te twisten het was mondwater. Maar voor de rest goed vermaakt, gedanst tot de dansvloer te vol was en de bar zo vol dat er niemand meer in kon.

De volgende dag hadden we ontbijt in de Hostel en natuurlijk als een echte Nederlander bij dit ontbijt je gratis lunch maken. Echter voor het ontbijt had ik willen douchen, echter was er geen druppel warm water. Dan ben ik niet snel bang voor koud water en heb me even snel afgespoeld, maar warm was toch wel lekker geweest.
Daarna gingen we een “tour” door Copenhagen doen onder leiding van ESN, ik vond de tour niet heel spectaculair, maar dan kon misschien komen door het weer. De Harbor cruise die we deden was een cruise die ik eerder had gedaan en wist alles nog. Ook zijn we naar het nationaal museum geweest, wat altijd wel interessant was, maar ook hier ben ik eerder geweest.

Na al dit gingen we weer terug op weg naar Odense.

De volgende blog als ik de tijd vindt zou gaan over de Seabattle.

• 15 April 2014 - 14:18

E&S:

Hoi Rolf, leuk weer iets op je blog geschreven, ben benieuwd naar al die andere uitjes. Wij zien je snel weer, dan kun je ons rond gaan leiden. Xxx

• 16 April 2014 - 16:19

Hanneke En Frans:

Leuk om weer wat te lezen, hoor wel regelmatig via Sylvia wat. We wachten op het volgende verslag.

• 16 April 2014 - 19:26

Nicolle:

Leuk weer wat van je te horen. Jammer dat de trip zo te lezen iets tegen is gevallen. Maar waarschijnlijk was het onderling met de studenten heel gezellig.